Du surfar just nu på en begränsad version av umu.se.
Vad innebär det här?
"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
För forskare
Bibliotek
För medarbetare
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
English
Startsida
Pedagogiska institutionen
Utbildning
Utbildning
Tillbaka till huvudmenyn
Utbildning
Uppdragsutbildning: Att undervisa artificiell intelligens på gymnasial nivå
Studentuppsatser ped inst
Studentuppsatser ped inst
Tillbaka till Utbildning
Studentuppsatser ped inst
Uppsatser i huvudområde Pedagogik, masternivå
Uppsatser i huvudområde Pedagogik, magisternivå
Uppsatser i huvudområde Pedagogik, grundnivå
Uppsatser inom Speciallärarprogrammet
Uppsatser Specialpedagogprogrammet
Uppsatser BIT
Uppsatser Ämneslärarprogrammet inriktning Idrott
Uppsatser i huvudområde Idrottspedagogik
Uppsatser i huvudområde Pedagogik
Uppsatser Idrottsvetenskapliga programmets uppsatser
Uppsatser Personalvetarprogrammet
Anmälan omprov
Kurser
Program
Forskning
Forskning
Tillbaka till huvudmenyn
Forskning
Forskningsprojekt
Publikationer
Publikationer
Tillbaka till Forskning
Publikationer
Akademiska avhandlingar 0281-6768
Licentiatavhandlingar 0283-9997
Pedagogiska rapporter från Pedagogiska institutionen 1403-6169
fas
fas
Tillbaka till Forskning
fas
Forskningsidé
Forskningsansökan
Beslut
Förberedelser
Datainsamling
Analys/Bearbetning
Publicering
Projektavslut
Arkivering/Gallring
Städning
Ekonomi
DiVA/Webb
Så jobbar vi
Samarbeta med oss
Samarbeta med oss
Tillbaka till huvudmenyn
Samarbeta med oss
Specialpedagogisk fjärrhandledning Gerd
CIE Eva Leffler
Nordiska specialpedagogiska nätverket Gerd
Samverkan för bästa skola
Fjärrundervisning Jörgen From
Om institutionen
Om institutionen
Tillbaka till huvudmenyn
Om institutionen
Kalender
Nyheter
Personal
Personal
Tillbaka till huvudmenyn
Personal
helen andersson
elin wrethén
mikael ahlberg
malin rainersson
ulrika sahlen
Peddans T/A-personal
Peddans T/A-personal
Tillbaka till Personal
Peddans T/A-personal
camilla jonsson
linda dahlqvist
jenny dufweke
lena lejon
daniel sandén
susanne jakobsson
Kontakta oss
Jobba hos oss
Intervjuer: Fem snabba
Intervjuer: Fem snabba
Tillbaka till huvudmenyn
Intervjuer: Fem snabba
Ulrika Widding 2021
Leffler och Näsström 2021
Andersson och Karp 2021
Lina Spjut 2021
Inger Eliasson 2021
Ulrika Haake 2021:2
Gunilla Näsström 2021
Robert Holmgren och Gerd Pettersson 2021
Robert Holmgren 2021
Josef Fahlén 2021:2
Ulrika Haake 2021
cecilia stenling 2021
Christina Segerholm 2021
Josef Fahlén 2021
Maria Lindfors 2021
Josef Siljebo
Fanny Pettersson
Jörgen From m.fl. 2020
Lina Spjut 2020
J Ola Lindberg m.fl. dec 2020
Tor Söderström dec 2020
Henrik Åström Elmersjö 2021
Gerd Pettersson dec 2020
Gerd Pettersson och Gunilla Näsström
Henrik Åström Elmersjö dec 2020
Henrik Åström Elmersjö 2020
Magnus Ferry 2020
Gunilla Näsström 2020
Kim Wickman 2020
Monica Liljeström 2020
Maria Lindfors 2020
Johanna Olsson 2020
Josef Fahlén okt 2020
Karoline Schnaider 2020
Frida Grimm 2020
Cecilia Stenling okt 2020
Jörgen From 2020
Tord Göran Olovsson 2020
Björn Norlin 2020
Ola Lindberg augusti 2020
Tor Söderström 2020
Josef Fahlén 2020
Staffan Karp maj 2020
Cecilia Stenling april 2020
Ola Lindberg april 2020
J Ola Lindberg april 2020
Kirsi Kohlström 2021
Frida Grimm 2021
Eva Silfver 2021
Runa Westerlund 2021
Ola Lindberg och Ferit Karakoyun 2021
tg olovsson 2021
Magnus Ferry 2021
Eva Silfver september 2021
Björn Norlin 2021
Lina Spjut 2021:2
Lina Spjut 2021:3
Ferry Andersson 2021
söderström brusvik ferry 2021
Robert Kihlberg Ola Lindberg 2021
Tor Söderström 2021
Cecilia Stenling postdoc 2021
J Ola Lindberg 2021
Robert Holmgren 2021:2
Lindfors och Pettersson 2021
Malin Ekesryd Nordström 2021
Mikaela Nyroos 2021
2022 Maria Lindfors
2022 Karoline Schnaider
2022 Tord Göran Olovsson
2022 Bergström och Wiklund-Engblom
2022 Johan Edin
2022 Ferry Åström
2022 louise lindkvist
2020 Katarina Parfa Koskinen
2022 Josef Siljebo
2022 Ferry Westerlund
2022 Malin Ekesryd
2022 Simon Skog
2022 Daniel Nyström
2022 Ulrika Haake mfl
2022 Martin Holmgren
2022 Eva Mårell Olsson
2022:2 Josef Siljebo
2022 Tor Söderström
2023 Johan Edin
2023:2 Johan Edin
2023 Louise Lindkvist
2023 Lina Spjut
2023 Runa Westerlund
2023 Eva Silfver
2023 Andersson Karp Wickman
2023 Spjut Spjut
2023:2 Louise Lindkvist
2023 Silfver och Ekesryd Nordström
2023 frida grimm
2023 lindberg rantatalo haake
2023_2 Runa Westerlund
2023 Katarina Kärnebro
2023 Katarina Kärnebro2
2024 Josef Siljebo
2024 josef fahlén
2024 Georgios Pavlogiannis
2024 Simon Skog
2024 Eva Silfver
2024 daniel nyström
2024 holmgren pettersson
2024 Martin Holmgren
2024 olofsson bergström
2024 liljeholm lindberg rantatalo
2024 ström pettersson wickman
2024_poikela_haake_lindberg
2024 Örtegren Olofsson
2024 katarina kärnebro
2024 tg olovsson
2024 silfver widding
2024 söderström westerlund
2024 elm bergström pettersson
2024 arstorp olofsson lindberg
2024 Mendick Silfver Berge Ottemo
2024 Skille Fahlén Lehtonen
2024 Tervo Simensen Karp
2024 Lindholm Rantatalo Lindberg Lundmark
2024 anette edlund
2024 Malin Ekesryd Nordström
2025 Malin Andersson
2025 Kärnebro Ledman Lindmark mfl
2025 poikela lindberg haake rantatalo lindholm
2025 timvig
2025 lindberg rantatalo hällgren
2025 Pavlogiannis
2025 Sophia Rudeberg
2025 liljeholm bång
2025 sophia rudeberg 2
2025 liljeholm bång 2
2025 wikström Eren Aydinlik
2025 Serrano Ausejo
2025 ånger
2025 skog
2025 siljebo pettersson norlin
2025 timvig
2025 ånger
2025 Söderström
2025 martin holmgren
2025 lundmark lindholm lindberg rantatalo
2025 wiklund_engblom bergström lindfors
2025 wikström charlott
2025 fahlen josef
2025 forsgren tafvelin stenling haake
För studenter
För forskare
Bibliotek
För medarbetare
För alumner
X stäng menyn
Start
Pedagogiska institutionen
Utbildning
Studentuppsatser ped inst
Du är här:
Uppsatser inom Speciallärarprogrammet
Uppsatser inom Speciallärarprogrammet
2024
Bedömningens bidrag: En studie om nationell bedömning i anpassade grundskolan
Eriksson, Josefine
2024
Elevers delaktighet och deltagande i inkluderande miljöer: En kvalitativ studie om speciallärares perspektiv på undervisning i blandade elevgrupper i anpassad grundskola
Bergström, Anna
2024
Från förskola till anpassad grundskola: En kvalitativ studie om förskollärare och speciallärares erfarenheter av att skapa trygga övergångar för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Sondell, Maria; Eriksson, Lina
2024
KOMMUNIKATION - EN RÄTTIGHET?: AKK-användning i den anpassade grundskolan
Lundström, Johanna; Merenius, Sarah
2024
Lära för livet: En studie om lärares kunskapssyn i anpassad grund- och gymnasieskola
Johansson, Sara; Rova, Jessi
2024
SOM EN FÅGEL I BUR: - En studie om vilka faktorer sompåverkar rektorer, speciallärare och specialpedagogers möjlighet att ge stöd och kompetensutveckling till pedagoger som undervisar integrerade elever.
Lidström, Sara; Berglund Fredriksson, Maria
2024
Språkstörning och ekolali i skolan: Pedagogers erfarenheter, kompetens och strategier för att möta elever med särskilda språkliga behov
Nyberg, Ingela
2023
ATT TILLGÄNGLIGGÖRA UTOMHUSPEDAGOGIK FÖR ELEVER MED INTELLEKTUELL FUNKTIONSNEDSÄTTNING: En kvalitativ intervjustudie med lärare i anpassad gymnasieskola
Cerna Corveleyn, Sylvia; Burström, Matilde
2023
Delaktighet i anpassad grundskola: - Speciallärares arbete med elevens delaktighet i den egna lärprocessen
Andersson, Jenny
2023
”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta”: En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Nyström, Daniel
2022
Att mötas på ett mjukt sätt: Speciallärare om lågaffektivt bemötande
Gullsten, Jaana
2022
"Jag har något jag vill säga": Lärares uppfattningar om kommunikationsmetoder, lärmiljö och delaktighet för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Knuutti, Linda; Stolt, Ann-Charlotte
2022
"Mycket handlar om lärmiljön": Speciallärares uppfattningar om arbetet med utmanande beteenden bland elever i grundsärskolan
Ståhle Rahmqvist, Mathilda
2022
Personlig lärmiljö: Uppfattningar elever i gymnasiesärskolan har om sin personliga lärmiljö
Andersson, Robert; Hägglund, Berith
2022
Samverkan: Ett sätt att främja den sociala lärmiljön i anpassad grundskola
Sundström, Linda
2022
Skönlitteratur som verktyg i undervisningen: För elever i den anpassade grundskolan
Nilsson, Johanna; Ericson Kloste, Viktoria
2022
”Vet ni, vi kan lämna den där saxen”: Ett lärarperspektiv på elevers övergångar mellan anpassad grundskola och anpassad gymnasieskola
Öman, Sanna; Westfal Bergqvist, Jill
2021
Att förstå flickor med autism och adhd i grundskolan: En studie ur ett lärarperspektiv
Tjärnlund, Ellen
2021
Daglig rörelse och fysisk aktivitet i särskolan: Speciallärares upplevelser och erfarenheter
Nordin, Ida
2021
Formativ bedömning. En kontinuerlig bedömningsprocess som stärker lärandet: En studie i lärares arbetssätt och tankar kring formativ bedömning i grundsärskolans inriktning ämnesområden
Johansson, Ulrica; Lövgren, Linda
2021
Gemensamt, värdefullt och viktigt: En kvalitativ studie om kollegiala lärandets betydelse vid bedömning i särskolan med inriktning ämnesområden
Andersson, Anna-Erika; Edberg, Linda
2021
Grundsärskola i förändring: Intervjustudie rörande regeringens förändringsarbete för att höja kvaliteten i grundsärskolan
Wallinder, Signe; Åhl, Katarina
2021
Jag har det bättre nu: Hur några elever från gymnasiesärskolans nationella program upplevt bytet av skolform
Themar, Eva Karin
2021
Kunskap och omsorg går hand i hand: En kvalitativ studie hur lärare kan skapa möjligheter för lärande i grundsärskolan.
Lundberg, Johanna; Lundgren, Marika
2021
Man förutsätter att det inte finns: En kvalitativ studie om lärares erfarenheter av läromedel i grundsärskolan.
Jakobsson, Susann
2021
Särskolan är ju en anpassning i sig: Speciallärares uppfattningar och erfarenheter av begreppen ledning och stimulans samt extra anpassning i grundsärskolan
Brovinger, Marina; Forss, Helene
2020
Att skapa förutsättningar för delaktighet i grundsärskolan
Cullfors, Anna; Kylander, Susanna
2020
Det nya normala - särskoleelever i klassen?: En intervjustudie med lärare.
Rydberg, Malin
2020
Identitetsskapande vid byte från grundskola till grundsärskola: hos elever med autism som inte tillhör särskolans målgrupp
Boström Eriksson, Linda
2020
Kommunikation som är betydelsefull för elevernas kunskapsutveckling i särskolan: En kvalitativ studie
Hägg, Irina; Lindström, Nina
2020
Utvecklingssamtal i grundsärskolan: En studie om elevers delaktighet sett ur pedagogens perspektiv
Berglund, Carina; Lindgren, Åsa
Senast uppdaterad:
2023-02-16