Du surfar just nu på en begränsad version av umu.se. Vad innebär det här?

"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

NAPA avhandlingsserie

19 Alison Hudson, 2009. New professionals and new technologies in new higher education?: Conceptualising struggles in the field
Avhandling

18 Anna Wernberg, 2009. Lärandets objekt: Vad elever förväntas lära sig, vad görs möjligt för dem att lära och vad de faktiskt lär sig under lektionerna.
Avhandling

17 Lottie Lofors-Nyblom, 2009. Elevskap och elevskapande – om formandet av skolans elever. ISSN 1653-6894,1650-8858. ISBN 978-91-7264-751-0
Avhandling

16 Manfred Scheid, 2009. Musiken, skolan och livsprojektet. Ämnet musik på gymnasiet som en del av ungdomars musikskapande. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 978-91-7264-716-9
Spikblad

Avhandling

15 Liselott Olsson, 2008. Movement and Experimentation in Young Children's Learning: Deleuze and Guattari in Early Childhood Education. ISSN 1653-6894; 1650-8858. ISBN 978-91-7264-655-1
Publicerad på Routledge.

14 Edmund Knutas, 2008. Mellan retorik och praktik. En ämnesdidaktisk och läroplansteoretisk studie av svenskämnena och fyra gymnasielärares svenskundervisning efter gymnasiereformen 1994. ISSN 1653-6894,1650-8858. ISBN 978-91-7264-634-6.
Spikblad

Avhandling

13 Marianne Öberg Tuleus, 2008. Lärarutbildning mellan det bekanta och det obekanta – en studie av lärares och lärarstudenters beskrivningar av levd erfarenhet i skola och högskola. ISSN 1653-6894, 1404-9570. ISBN 978-91-7668-600-3.
Spikblad

Avhandling

12 Laila Gustavsson, 2008. Att bli bättre lärare. Hur undervisningsinnehållets behandling blir till samtalsämne lärare emellan. ISSN 1653-6894, 1650-8858, 1404-9066. ISBN 978-91-7264-527-1.
Spikblad

Avhandling

11 Göran Sparrlöf, 2007. "Vi manliga lärare": Folkskolans lärare och lärarinnor i kamp om löner och arbetsområden 1920–1963. ISSN 1653-6894, 1653-0101, 1654-2029. ISBN 978-91-85831-38-8.
Spikblad

Avhandling

10 Constanta Olteanu, 2007. "Vad skulle x kunna vara?": Andragradsekvation och andragradsfunktion som objekt för lärande. ISSN 1653-6894, 1650-8858, 1404-9066. ISBN 978-91-7264-394-9.
Spikblad

Avhandling

9 Kristina Hellberg, 2007. Elever på ett anpassat individuellt gymnasieprogram: skolvardag och vändpunkter. ISSN 1653-6894, 1653-0101, 1102-7517. ISBN 978-91-85831-92-0.
Spikblad

Avhandling

8 Gudrun Svedberg, 2007. Entreprenörskapets avtryck i klassrummets praxis. Om villkor och lärande i gymnasieskolans entreprenörskapsprojekt. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 978-91-7264-310-9.
Spikblad

Avhandling

7 Ulf Lundström, 2007. Gymnasielärare – perspektiv på lärares arbete och yrkesutveckling vid millennieskiftet. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 978-91-7264-278-2.
Spikblad

Avhandling

6 Anita Håkansson, 2007. Lärares pedagogiska arbete inom den kommunala vuxenutbildningen. ISSN 1653-6894, 1650-8858, 1404-9066. ISBN 978-91-7264-271-3.
Spikblad

Avhandling

5 Kenneth Ekström, 2007. Förskolans pedagogiska praktik. Ett verksamhetsperspektiv. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 978-91-7264-241-6.
Spikblad

Avhandling

4 Anders Holmgren, 2006. Klassrummets relationsetik. Det pedagogiska mötet som etiskt fenomen. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 91-7264-221-1.
Spikblad

Avhandling

3 Kenneth Nordgren, 2006. Vems är historien? Historia som medvetande, kultur och handling i det mångkulturella samhället. ISSN 1653-6894. ISBN 91-7264-128-2.
Spikblad

Avhandling

2 Carin Jonsson, 2006. Läsningens och skrivandets bilder. En analys av villkor och möjligheter för barns läs- och skrivutveckling. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 91-7264-127-4.
Spikblad

Avhandling

1 Gunbritt Tornberg, 2006. "Bara man ser till barnens bästa". En studie av lärares yrkesetiska överväganden i en skola för alla. ISSN 1653-6894. ISBN 91-7264-110-X.
Spikblad

Avhandling

Antologi - Forskningsarbete pågår
Nationella Forskarskolan i Pedagogiskt Arbete har utgivit en antologi som heter Forskningsarbete pågår.

Finns att läsa och ladda ner här.

Senast uppdaterad: 2018-12-07