Du surfar just nu på en begränsad version av umu.se. Vad innebär det här?

"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Kursutvärdering Små barns samspel och utveckling

Utvärderingen avser kursen Små barns samspel och utveckling och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2025.

Information om enkäten

Kurskod: 2LÄ001
Kursens lärare: Maria Lindahl
Kursperiod: 250901-251102
Utvärderingens sammanställningsdatum: 251110
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 33/10 (30% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

  • Studenterna upplever att examinationsformer varit relevanta i förhållande till kursens FSR. 70% i hög grad 30 % i mycket hög grad.
  • 70% anser att kursens organisation och förmedlande av information fungerat i mycket hög grad 30% i hög grad.
  • 100% upplever kravnivåerna som höga
  • 20% av studenterna anser att kurslitteraturen i hög grad varit relevant i förhållande till kursens FSR, 80% i mycket hög grad
  • Studenterna upplever att undervisningsformerna varit relevanta i förhållande till kursens FSR, 10% i låg grad 30% i hög grad, 60% i mycket hög grad

Studenters synpunkter på kursen:

  • Det fria upplägget, underlättar verkligen när man studerar på distans. Bra och varierade filmer. Kunde varit fler
  • Fler valfria extra filmer för fördjupning.
  • Informationen har varit tydlig och bra
  • Flexibiliteten att göra uppgifterna
  • Bra med gruppdiskussioner
  • Filmklipp

Kommentar

  • Jag tycker hela upplägget har varit bra
  • Jag tycker hela kursen varit jättebra uppbyggd och tycker den ska bevaras i sin helhet
  • Det har varit givande.
  • Flexibiliteten har ökat möjligheterna till att utföra kursen på ett bra sätt.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

  • Litteratur och filmer ses över
  • Förtydliga kursens innehåll och eget ansvar
  • Se över studieguidens struktur för ytterligare tydlighet
  • Ha en tydlig genomgång av canvas på kursintroduktionen
Senast uppdaterad: 2025-11-28