Du surfar just nu på en begränsad version av umu.se. Vad innebär det här?
Lars Almén, Jönköping University

Lars Almén är universitetsadjunkt i pedagogik vid Jönköping University, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Almén, L. (2021). One-school-for-all As Practice – A Nexus Analysis of Everyday Digitalization Practices (Doctoral thesis, Jönköping: Jönköping University, School of Education and Communication). Mer information.
E-post: lars.almen@ju.se
Personalsida Jönköping University: https://ju.se/personinfo.html?id=3385
Charlotte Arkenback Sundström, Göteborgs universitet

Charlotte Arkenback Sundström är postdoktor vid Göteborgs universitetet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Arkenback Sundström, C. (2022).Workplace Learning in Interactive Service Work: Coming to Practice Differently in the Connected Service Encounter. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.
E-post: charlotte.arkenback-sundstrom@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/charlottearkenback-sundstrom
Dennis Augustsson, Malmö universitet

Dennis Augustsson är universitetslektor vid Malmö universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Augustsson, D. (2020). Expansive design for teachers : An activity theoretical approach to design and work integrated learning (PhD dissertation, Högskolan Väst). Mer information.
E-post: dennis.augustsson@mau.se
Personalsida Malmö universitet: https://mau.se/personer/dennis.augustsson/
Sara Ekström, Högskolan Väst

Sara Ekström är universitetslektor vid Högskolan Väst, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Ekström, S. (2023). Teaching with social robots (PhD dissertation, University West). Mer information.
E-post: sara.ekstrom@hv.se
Personalsida Högskolan Väst: https://www.hv.se/personal/sara-ekstrom/
Elin Ericsson, Göteborgs universitet

Elin Ericsson arbetar vid Göteborgs universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Ericsson, Elin (2023). Experiences of speaking with conversational AI in language education. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.
E-post: elin.ericsson@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/elinericsson
Ana Fuentes, Högskolan i Halmstad

Ana Fuentes arbetar som universitetslektor vid Högskolan i Halmstad, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Fuentes Martinez, Ana (2024). Practice beyond technology when programming and mathematics teaching converge (PhD dissertation, University West). Mer information.
E-post: ana.fuentes@hh.se
Anita Grigic Magnusson, Göteborgs universitet

Anita Grigic Magnusson arbetar som universitetslektor vid Göteborgs universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Grigic Magnusson, Anita (2023). Användning av mobiltelefoner i den digitaliserade skolan: Elevers och lärares perspektiv. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.
E-post: anita.magnusson@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/en/about/find-staff/anitamagnusson
Fabian Gunnars, Mittuniversitetet

Fabian Gunnars, Mittuniversitetet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Gunnars, Fabian (2024). Smartbands, artificial intelligence, and special educational needs: Multifarious behaviorist design for primary education. (Doktorsavhandling, Sundsvall). Mer information.
E-post: fabian.gunnars@miun.se
Personalsida Mittuniversitetet: https://www.miun.se/Personal/g/fabiangunnars/
Ulrika Gustafsson, Umeå universitet

Ulrika Gustafsson, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, Umeå universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Gustafsson, U. (2024). School digitalisation in Sweden: governance and policy translation in a decentralised K-12 education context (PhD dissertation, Umeå University). Mer information.
E-post: ulrika.gustafsson@umu.se
Personalsida Umeå universitet: https://www.umu.se/personal/ulrika-gustafsson/
E-post: ulrika.gustafsson@umu.se
Jörgen Holmberg, Högskolan i Gävle

Jörgen Holmberg arbetar som universitetslektor vid Högskolan i Gävle, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Holmberg, J. (2019). Designing for added pedagogical value : A design-based research study of teachers’ educational design with ICT (PhD dissertation, Department of Computer and Systems Sciences, Stockholm University). Mer information.
E-post: jorgen.holmberg@hig.se
Personalsida Högskolan Gävle: https://www.hig.se/Ext/Sv/Organisation/Akademier/Akademin-for-utbildning-och-ekonomi/Forskning-vid-akademin/Forskarpresentationer/Avdelningen-for-Utbildningsvetenskap/Didaktik/Jorgen-Holmberg.html
Niklas Humble, Uppsala universitet

Niklas Humble arbetar som postdoktor vid Uppsala universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Humble, N. (2023). Programming in grade 7-9 : Action possibilities and constraints from the perspective of mathematics and technology teachers (PhD dissertation, Mid Sweden University). Mer information.
E-post: niklas.humble@it.uu.se
Personalsida Uppsala universitet: https://www.uu.se/kontakt-och-organisation/personal?query=N24-480
Malin Jansson, KTH Kungliga Tekniska Högskolan

Malin Jansson arbetar vid Kungliga Tekniska Högskolan, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Jansson, M. (2023). Spontaneous online tutoring : Students’ support of their own and other students’ process of inquiry in online text-based tutoring (PhD dissertation, KTH Royal Institute of Technology). Mer information.
E-post: maljan@kth.se
Personalsida KTH: https://www.kth.se/profile/maljan
Tiina Leino Lindell, Chalmers tekniska högskola

Tiina Leino Lindell arbetar som postdoktor vid Chalmers tekniska högskola, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Leino Lindell, T. (2022). Teachers’ challenges and school digitalization : Exploring how teachers learn about technology integration to meet local teaching needs (PhD dissertation, KTH Royal Institute of Technology). Mer information.
E-post: tiinal@chalmers.se
Personalsida Chalmers tekniska högskola: https://www.chalmers.se/personer/tiinal/
Sara Mörtsell, Högskolan i Gävle

Sara Mörtsell, arbetar som universitetsadjunkt vid Högskolan i Gävle, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Mörtsell, Sara. (2024). Maintaining teaching: exploring te(a)ch-abilities with actor-network theory. (Doctoral thesis, Umeå, Umeå University). Mer information.
Personalsida Högskolan i Gävle: https://www.hig.se/om-hogskolan/organisation/akademin-for-utbildning-och-ekonomi/avdelningen-for-utbildningsvetenskap
E-post: sara.mortsell@hig.se
Jussara Reis-Andersson, Mittuniversitetet

Jussara Reis-Andersson, arbetar som universitetsadjunkt vid Mittuniversitetet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Reis-Andersson, J. (2024). Leadership in digitalisation: A practice-oriented approach for expanding access and application of digital technologies in K–12 education. Dis. (Comprehensive summary). Mittuniversitetet Doktorsavhandling: 402. Sundsvall. Mer information.
Personalsida vid Mittuniversitetet: https://www.miun.se/Personal/r/jussarareisandersson/
E-post: jussara.reis-andersson@miun.se
Josef Siljebo, Umeå universitet

Josef Siljebo, arbetar som biträdande universitetslektor vid Pedagogiska institutionen, Umeå universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Siljebo, J. (2023). Leading learning through digitalization in Swedish schools : beyond school leaders? (PhD dissertation, Umeå universitet). Mer information.
Personalsida Umeå universitet: https://www.umu.se/personal/josef-siljebo/
E-post: josef.siljebo@umu.se
Marcus Sundgren, Mittuniversitetet

Marcus Sundgren arbetar som universitetslektor vid Mittuniversitetet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Sundgren, M. (2023). Exploring digital technologies in higher educational settings : Enabling a community of inquiry (PhD dissertation, Mid Sweden University). Mer information.
E-post: marcus.sundgren@miun.se
Personalsida Mittuniversitetet: https://www.miun.se/Personal/s/marcussundgren/
Marie Utterberg Modén, Göteborgs universitet

Marie Utterberg Modén arbetar som postdoktor vid Göteborgs universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Utterberg Modén, M. (2021).Teaching with Digital Mathematics Textbooks - Activity Theoretical Studies of Data-Driven Technology in Classroom Practices. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.
E-post: marie.utterberg@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/marieutterberg
Sandra Carlsson, Högskolan Väst

Sandra Carlsson tillhörde tidigare UPGRADE.
Doktorsavhandling
Carlsson, S. (2025). Yrkesundervisningspraktiker : ett sociomateriellt perspektiv (PhD dissertation, Högskolan Väst). Mer information.
Patricia Diaz, KTH Kungliga Tekniska Högskolan

Patricia Diaz tillhörde tidigare UPGRADE.
Doktorsavhandling
Diaz, P. (2025). From Purpose to Practice: Digital Response Systems in Teacher Education : Experiences of teacher educators and teacher students (PhD dissertation, KTH Royal Institute of Technology). Mer information.
Martin Holmgren, Umeå universitet

Martin Holmgren tillhörde tidigare UPGRADE.
Doktorsavhandling
Holmgren, M. (2025). On the occupational role of Swedish special educators : exploring changes in the light of school digitalization (PhD dissertation, Umeå University). Mer information.
Svea Kiesewetter, Göteborgs universitet

Svea Kiesewetter, tillhörde tidigare UPGRADE
Doktorsavhandling
Kiesewetter, S. (2025). Data Made School: Unpacking How Digital Data Flows Shape Education (PhD dissertation, Gothenburg University). Mer information.
Christina Löfving, Göteborgs universitet

Christina Löfving, tillhörde tidigare UPGRADE
Doktorsavhandling
Löfving, C. (2025). Catering for Student Digital Competence - Teachers navigating the complexities of digital-infused education (PhD dissertation, Gothenburg University). Mer information.
Personalsida Göteborgs universitet
https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/christinalofving
E-post
christina.lofving@ait.gu.se
Adam Palmquist, Nord universitet, Norge

Adam Palmquist arbetar som docent vid Nord universitet, tillhörde tidigare UPGRADE.
Doktorsavhandling
Palmquist, A. (2023). Plug & Play? Stakeholders’ co-meaningmaking of gamification implementations in workplace learning environments. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.
E-post: adam.palmquist@nord.no
Personalsida Nord universitet: https://www.nord.no/en/about/employees/adam-palmquist
Simon Skog, Umeå universitet

Simon Skog tillhörde tidigare UPGRADE.
Skog, S. (2025). Den (o)kontrollerade fjärrundervisningen : rekontextualiseringens betydelse för det dynamiska förhållandet mellan policyreglering och realiserad undervisning på grundskole- och gymnasienivå (PhD dissertation, Umeå University). Mer information.